nieuwkomer schreef:(...)
De dollar: dat heb ik niet van mezelf, ik lees de wekelijkse nieuwsbrief van john mauldin. die heeft min of meer dit niveau van de dollar voorspelt en denkt nu dat de top voor de euro bereikt is en dat we nu richting pariteit gaan.
onze export heeft veel last van de dure euro, de economie zal hier ook fors vertragen, we zien het dal wat later dan in de usa en gb.
overigens zullen we ook last gaan krijgen van de toenemende spread tussen de euro bonds van de zwakkere en de sterkere europese broeders. de italianen, grieken ondermijnen de stabiliteit van de euro, let maar eens op wat er gaat gebeuren bij economische tegenwind.
Als ik zo eens op internet kijk, dan krijg ik de indruk dat amerika over veel meer mentale veerkracht beschikt dan wordt aangenomen, ze zouden wel eens glorieus uit de huidige malaise te voorschijn kunnen komen.
in europa zie ik weinig of geen daadkracht.
Klopt, Europa is inderdaad onstabieler dan de VS. Zie de veelvuldige initatieven van Sarkozy om meer politieke invloed te krijgen op de ECB; iets wat de economie m.i. zeker niet ten goede komt.
Weet je zo nog uit welke brief van Mauldin dat kwam, of heeft dat zich wekelijks ontwikkeld? Ik krijg hem elke week wel in de mail, maar kom er vaak niet aan toe om te lezen, toch maar eens vaker doen.