Introductie nieuwe leden

AEX daily chat, nieuws en algemene discussies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Introductie nieuwe leden

Berichtdoor Beurscafe Admin op za 12 jul 2008, 15:05

In dit topic is er gelegenheid om jezelf te introduceren, mocht je daar behoefte aan hebben.
Beurscafe Admin

Re: Introductie nieuwe leden

Berichtdoor Snoek op zo 20 jul 2008, 12:29

Goedemiddag,

Als trouwe lezer van BodB hoop ik dat deze site ook een succes wordt. Vooral de kwaliteit van de artikelen en reacties op BodB zijn voor mij een goede bron van info t.o.v. de inhoud van bijv. IEX. De nice in de fora markt waar deze site zich waarschijnlijk in zal onderscheiden is volgens mij dan kwaliteit.

Verder ben ik een beginnende belegger en heb op mijn long-lijst aalberts imtech en accell group; structurele groei van omzet en winst en EV.

Groeten,
Snoek
Snoek

Berichtdoor au jardin op zo 20 jul 2008, 18:15

au jardin wenst dce initiatiefnemer(-s) alle oude bezoekers van bodb evenals nieuwe deelnemers bij beurscafé.net een aangenaam en zinvol verblijf op dit forum toe, waaraan naar ik hoop bijdragen blijvend zullen ontbreken die alleen bedoeld zijn om te reageren, zonder bij te dragen aan de inhoudelijke discussie.
Ik wens Beurscafé succes voor dit initiatief en allen die deelnemen aan het forum veel succes in beleggersland en wie een bruikbare mening of tip heeft nodig ik van harte uit die met allen te delen.
au jardin

Berichtdoor Jos op ma 21 jul 2008, 16:45

Leuke reacties! Snoek, misschien is het idee om een portefeuille bij te houden in de Trading Pit http://www.beurscafe.net/viewforum.php?f=6, misschien krijg je er nog interessante feedback op. :) Au jardin, ook welkom!

Nou, ik ben Jos, ben een jonge (pré-)beginnende day trader, en heb een weblog en werk mee aan dit initatief. Dat was het in hoofdlijnen wel. :)
"It is better to struggle in the service of one's dreams than to find instant success at meaningless work." Brett Steenbarger
Jos

Berichtdoor Snoek op ma 21 jul 2008, 19:15

Bedankt Jos,

Aangezien ik een beginner ben en in mijn onmgeving ook meer mensen zich voor investeren interesseren ben ik mijzelf aan het inlezen. Zijn er boeken/nieuwsbrieven die jullie als verplichte kost beschouwen? Ik lees voornamelijk financiele (B.Graham en de boeken van Middelkoop) en geopolitieke boeken, zoals die van Naomi Klein bijvoorbeeld, maar ongetwijfeld hebben jullie goede tips.

Daarnaast lees ik regelmatig op jullie sites dat het opstellen en houden aan een eigen strategie wordt aanbevolen. Aangezien ik relatief jong ben ben ik LT gericht; probeer mijn eigen LT toekomstvisie te koppelen aan bedrijven die daarin een rol zouden kunnen spelen. Die bedrijven evalueer ik dan weer op winstgevendheid, management etc. TA zegt mij daarom niet veel, hooguit bij het bepalen van het aan- en verkoop moment.

Alvast bedankt,

Snoek
Snoek

Berichtdoor Salitos op ma 21 jul 2008, 19:39

Hoi allen,

Ik ben al een tijd een trouwe lezer van BodB....ik ben niet een fanatieke belegger (en dat is nog sterk uitgedrukt) maar wel geintresseerd. Ik hoop in de toekomst hier leuke discussies te zien (en aan mee te doen)

Groeten Salitos
Salitos

Berichtdoor gijz39 op ma 21 jul 2008, 21:22

Hallo ik ben gijz39
Ik beleg al z'n 10 jaar en ben een kleine belegger.
Mijn interesse is economie,comp. en auto's.
Verder wens ik ieder hier veel wijsheid toe in deze interresante tijd.
gijz39

Berichtdoor Hans op ma 21 jul 2008, 21:36

Welkom! Leuk om te zien dat na 3 dagen er toch al 19 mensen zich geregistreerd hebben. Hopelijk zet die trend door, ik kijk uit naar interessante discussies. :)

Snoek, ik lees niet veel nieuwsbrieven, maar die van John Mauldin sla ik nooit over. Geen typische bull of bear en daarom een mooie spiegel om jezelf voor te houden.

http://www.2000wave.com/gateway.asp
http://www.johnmauldin.com/
http://www.johnmauldin.com/outside_the_box.html
Hans

Berichtdoor Jos op di 22 jul 2008, 10:50

Snoek schreef:(..)
Daarnaast lees ik regelmatig op jullie sites dat het opstellen en houden aan een eigen strategie wordt aanbevolen. Aangezien ik relatief jong ben ben ik LT gericht; probeer mijn eigen LT toekomstvisie te koppelen aan bedrijven die daarin een rol zouden kunnen spelen. Die bedrijven evalueer ik dan weer op winstgevendheid, management etc. TA zegt mij daarom niet veel, hooguit bij het bepalen van het aan- en verkoop moment.
(..)

Hoi Snoek,
Een interessant boek voor stock picking die TA gebruikt als 'timing' vond ik 'How To Make Money In Stocks' van William O’Neil.

'The Warren Buffett Way' van Robert Hagstrom is misschien ook wel iets wat je aanspreekt.

Wellicht dat je op http://www.economist.com/ nog interessante beleggingsideeën kunt opdoen.

Een belangrijk boek over money management vond ik 'Trade Your Way to Financial Freedom' door Van K. Tharp.

Steven Drobny's boek 'Inside the house of money' gaat over hedge fund mangers, maar wel in de categorie global macro. Misschien dat de interviews in dat boek je ideeën geven over hoe een idee te vertalen in een belegging.

Verder weet ik zo niet wat, omdat ik me enkel bezig houd met TA. ;) Hopelijk kun je hier iets mee.
"It is better to struggle in the service of one's dreams than to find instant success at meaningless work." Brett Steenbarger
Jos

Berichtdoor Marten op zo 24 aug 2008, 19:17

Hallo allemaal,

Ik ben Marten Zopfi, ook een jonge en vrij actieve belegger.
Ik schrijf af en toe voor BodB een column al heb ik dit wat laten verslappen tijdens de vakanties.
Mijn introductie column

Maar nu ben ik er weer na 3 1/2 week relaxen en ga ik weer meer tijd aan mijn hobby beleggen weiden.
Het is voor mij vooral een hobby en een manier om een extra zakcentje te verdienen als het lukt.
Ik kon er in ieder geval goed van op vakantie dit jaar, hopelijk gaat het volgend jaar net zo goed.

Mijn strategie moet zich nog ontwikkelen, ik volg vooral een paar favoriete aandelen en koop/verkoop die.
Daarbij lees ik veel nieuws over het aandeel, soms een analisten opinie en schat ik zelf de TA een beetje in.
Op dit moment heb ik door een zomerstop nog even niks maar mijn gewoonlijke favorieten zijn: Goud, Arcellor, DSM, RDS, TomTom. Ik overweeg momenteel TNT waar wel heel veel overnamegeruchten de rondte doen. Al stijgt het misschien nog maar een paar euro, met een turbo kan je dan leuk verdienen. En daar handel ik toch vooral in.

Iedereen veel schrijf en leesplezier hier.
Groeten,

Marten
Marten

Volgende

Keer terug naar Beurscafé