DE MOED OPGEVEN

AEX daily chat, nieuws en algemene discussies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

DE MOED OPGEVEN

Berichtdoor Jurgen op do 18 sep 2008, 21:45

Ik weet niet of dit onderwerp wel past binnen deze rubriek, indien niet, moderator u mag het gerust veranderen hoor;
Hier en daar lees ik dat heel wat beleggers stilletjes aan de moed laten zakken. Is dat inderdaad zo? Of is de media weer aan het overdrijven?
Jurgen

Re: DE MOED OPGEVEN

Berichtdoor Jos op do 18 sep 2008, 22:59

Hoi Jurgen, ik wil niet bijdragen aan de verhalen in de media, maar ik vermoed het wel. Waarschijnlijk omdat het zo snel gaat en er zo weinig grip op lijkt te zitten. SNS Fundcoach kwam deze week nog met een email update met links naar enkele columns waarin het belangrijkste advies eigenlijk was: stil blijven zitten en bij SNS zit je 'veilig'. Van Interactive Brokers kreeg ik ook al een email dat ze nog steeds een erg veilige broker waren. Misschien dat dit laatste niet direct samenhangt met stoppen van beleggen, maar het lijkt me wel te suggereren dat mensen veiligere heenkomen zoeken voor hun geld.

Maar goed, goede vraag of dit nu incidenten zijn of dat mensen echt 'de moed opgeven'. Iemand hier ook een idee over? :)
"It is better to struggle in the service of one's dreams than to find instant success at meaningless work." Brett Steenbarger
Jos

Berichtdoor gijz39 op zo 21 sep 2008, 15:20

De moed opgeven,het is maar hoe je het bekijkt.
Ga je er vanuit dat alles ophoud in 2012 24 dec. door de Maya's voorspelt,althans de 5e era houd dan op; tja dan zou ik ermee stoppen met beleggen.
Maar als je denkt het gaat gewoon door dan is dit natuurlijk een mooi moment om door te gaan.
Er zijn heel veel goede en goedkope aandelen (afgezien van Financiele).
Ga je voor erin en eruit dan wordt het een stuk moeilijker.
Maar uiteindelijk spaar je aandelen voor later nu goedkoop en later verkopen. Dat is normaal gezien de goede weg als er een goede weg is.Maar ook een omweg is een weg. :o

Gr.gijz39
gijz39

Berichtdoor Jos op do 25 sep 2008, 10:06

Jurgen schreef:Ik weet niet of dit onderwerp wel past binnen deze rubriek, indien niet, moderator u mag het gerust veranderen hoor;
Hier en daar lees ik dat heel wat beleggers stilletjes aan de moed laten zakken. Is dat inderdaad zo? Of is de media weer aan het overdrijven?

Hey Jurgen,

Volgens mij zit je niet eens zo verkeerd in je stelling. :) Kwam net op z24.nl dit tegen:

Huishoudens stappen uit aandelen
Nederlandse huishoudens zijn de afgelopen twaalf maanden grootscheeps uit aandelen gestapt. Obligaties werden populair, evenals veilige, hoogrenderende spaarrekeningen.
Dat meldt De Nederlandsche Bank (DNB).

De totale waarde van het effectenbezit onder Nederlanders nam in twaalf maanden tijd met 20 miljard euro af, en staat nu op ongeveer 100 miljard.

Dit kwam door waardedalingen van beleggingsportfolio's, maar ook doordat beleggers hun aandelen verkochten.

Bron: http://www.z24.nl/bedrijven/finance/artikel_31346.z24
"It is better to struggle in the service of one's dreams than to find instant success at meaningless work." Brett Steenbarger
Jos

Keer terug naar Beurscafé